5 tips voor ondernemers in de Corona Crisis

5 tips voor ondernemers in de Corona Crisis

Wat kun je wel doen als je zonder opdrachten thuis zit? Lees hier mijn 5 tips:

1. Check je socials

Lees alles eens goed door, klopt het nog wat er staat? Is je dienst- en/of productaanbod veranderd? Pas het aan. Kan je Bio op Insta wel een #hastag en Emoij😉 gebruiken? Search voor wat ideeën en maak een fancy Bio! Toe aan een nieuwe foto of banner voor je zakelijke pagina? Dit is nu het moment om dat eens goed aan te pakken. Ook leuk voor de kids, fotosessie met paps en/of mams 📸! Met Canva kun je mooie banners (en nog veel meer) maken voor je socials.

Extra tip: verdiep je ook eens in socials waar je nog niet bekend mee bent (YouTube, Pinterest enz.). Wie weet zit jouw doelgroep daar inmiddels ook. 😉

2. Check je website

Ook hier geldt, klopt alles nog? Staan al jouw producten en diensten erop of moeten er juist een paar vanaf? Heb je al een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief op je website waar mensen uh … (toekomstige) klanten zich kunnen inschrijven? Nee, dan direct doen. Richt dan ook meteen je e-mailmarketingsysteem goed in (denk aan Mailchimp, Laposta, Active Campaign enz.).


🔎 Copyright en jaartal al aangepast?

3. Ontwikkel jezelf

Wil je al een tijdje een cursus volgen of over een bepaald onderwerp meer weten? Je hebt er nu de tijd voor. Volg een online cursus/training/webinar, gewoon vanaf je eigen thuiswerkplek. Ik heb zelf diverse online trainingen gevolgd o.a. bij VAschool, Weblish (deels online), Future for Assistants, Good Habitz, Michael Pilarczyk & Anne Raaymakers. Je kunt je ook aanmelden bij gratis webinars/challenges.

4. Beter vindbaar

Wel een website, maar nog geen Google mijn bedrijf? Maak een Google bedrijfspagina aan. Hiermee ben je beter vindbaar; handig nu veel mensen thuiszitten en de hele dag op internet surfen. Na de aanmelding krijg je een verificatiecode toegestuurd waarmee je de bedrijfspagina activeert. Vul alle gegevens in en voeg een foto of foto’s toe voor de herkenbaarheid.  

Extra tip: vraag je klanten om een review op je Google bedrijfspagina achter te laten, hoe meer hoe beter! Let op dat ze hiervoor zelf ook een Google account moeten hebben. Ga actief met de reviews om; reageer op de review als deze geplaatst is (Google❤️interactie).

5. Verdiep je in andere contactmanieren

Het is nu maar gebleken hoe belangrijk de digitale wereld voor ons is geworden. Thuiswerken, digitaal contact en online tools. We kunnen er niet meer omheen.

Om cursussen/trainingen, presentaties en vergaderingen toch door te laten gaan, zijn er diverse tools die dat kunnen organiseren. Denk aan ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Skype, Whereby, maar ook Webinar tools bijvoorbeeld Webinargeek en natuurlijk Facetimen (video bellen). Met een van deze tools kun je toch jouw klanten, cursisten en/of doelgroep bereiken. Wel even anders contact dan dat je gewend bent, maar gelukkig zijn deze mogelijkheden er én kunnen veel ondernemers hiermee toch door met ondernemen (op aangepaste wijze weliswaar).

Ik hoop dat ik met deze tips toch een beetje kan helpen in deze bizarre tijd. Laten we dat vooral doen en blijven doen, elkaar helpen!

Liefs, Bianca

#helpingiscaring #remotewerken #thuiswerken #vergadertools #virtualassistant #kennisdelen #ondernemers #ondernemershelpen

Blogs | Virtufy